ENTESA DEMANA QUE ELS 2.500 MILIONS QUE ARRIBARAN ES DEDIQUIN PRIORITÀRIAMENT A INVERSIÓ FERROVIA
Els nacionalistes demanen que s’inverteixin en un anell ferroviari que comuniqui els principals nuclis poblacionals i costaners.
Els nacionalistes demanen que s’inverteixin en un anell ferroviari que comuniqui els principals nuclis poblacionals i costaners.
Entesa per Mallorca demana al Govern de les Illes Balears i en concret a la Conselleria de Transports i Obres Públiques que dels 2500 milions d’euros que arribaran a les Illes es fagi una important inversió en linies ferroviàries a Mallorca. Segons els nacionalistes "és necessàri un important impuls del transport publíc, i més concretament del tren a la nostra illa" i afegeixen que "des d’Entesa apostam per un model de transport basat en bones carreteres fetes amb criteris sostenibles i amb un transport públic potent".
En concret des d’Entesa per Mallorca es proposen una sèrie de linies de tren per comunicar els principals nuclis poblacionals i costaners. Segons el secretari d’Infraestructures, Transports i Ordenació del Territori, Miquel Gual "és necessari que aquest Govern aposti pel tren com a mitjà de transport econòmic i natural" i afegeix que des d’Entesa "es demana la linia ferroviària de Palma-LLucmajor (travessant les principals urbanitzacions d'aquest terme municipal que avui en dia són causa del principal colapse circulatori)-Campos-Felanitx-Manacor, la línia ferroviària de Manacor-Son Servera-Artà-Son Serra de Marina-Can Picafort-Alcúdia-Sa Pobla, la línia ferroviària Palma-Cala Major-Portals Nous-Magalluf-Santa Ponça-Peguera-Andratx-Port d'Andratx, l’antiga lína ferroviària de Santa Maria-Santa Eugènia-Montuiri-Porreres-Felanitx". En aquest mateix sentit, els nacionalistes també proposen fer una aturada a Palmanyola en el tren de Sóller i habilitar un tranvia de cap a Esporles. Gual també afegí a la proposta d’Entesa els següents vials: des de Campos a la Colònia de Sant Jordi i Ses Salines, des de Campos a Satanyí, vial des de Felanitx a Portocolom, vial des de Manacor a Portocristo, vial des d'Artà-Capdepera- Cala Ratjada, vial des d'Alcúdia a Port de Pollença-Pollença-Sa Pobla.
Segons Gual "és necessari un canvi de mentalitat en el tren i passar de l'actual estructura radial de base agrícola del segle XIX, a una xarxa que comuniqui els principals punts poblacionals i turístics de la Mallorca del segle XXI, atenent a les noves urbanitzacions realitzades els darrers decenis que necessiten urgentment de transport públic, i als nuclis turístics de forta activitat econòmica".
<< Home